Звіт психолога за 2020-2021 н.р.
Звіт практичного психолога Єлькіної О. Г.
за 2020-2021 навчальний рік
Психологічна служба гімназії здійснює роботу за такими напрямками: психодіагностика, консультування, навчальна діяльність, корекційно – відновлювальна та розвиваюча робота, психологічна просвіта, зв’язки з громадськістю.
Особлива увага психолога була зосереджена на психологічний супровід соціально – психологічної адаптації учнів 4 класу, які переходять з молодшого в середню ланку. Для профілактики дезадаптації випускників середньої ланки з учнями 4 класу здійснювалася психодіагнстична робота, корекційно-розвивальна та відновлювальна робота. Корекційно-розвивальна робота була спрямована на розвиток навичок комунікації, подолання сором’язливості та тривожності у дітей. З батьками четвертокласників велася просвітницька робота з метою інформування батьків про особливості переходу учнів до середньої школи.
Поза увагою психологічної служби не залишилися також діти підліткового віку, особливо підлітки девіантної поведінки. З ними проводилися корекційно-розвивальна робота з метою профілактики жорстокості та агресивності. Також проводились тематичні години психолога з метою підвищення обізнаності дітей про проблеми торгівлі людьми, та профілактики вживання ними алкоголю, тютюну та наркотиків. З проблемними учнями проводились індивідуальні консультації та корекційно-розвивальні заняття. Результатом даної роботи є вирішення конфліктних та проблемних ситуацій з такими дітьми, усвідомлення ними своїх дій та їх наслідків. Профілактична робота психолога була узагальнена у формі звіту про здійснені психологічні та соціально-педагогічні профілактичні заходи, спрямовані на запобігання та зниження рівня вживання психоактивних речовин за 2020/2021 навчальний рік
Увага психолога була спрямована на роботу з розвитку пам’яті учнів молодших класів за результатами проведеної діагностики розвитку пам’яті учнів молодшого шкільного віку. Тому з учнями молодшої ланки було проведено заняття спрямовані на розвиток пам’яті. А класоводам було надано результати та рекомендації щодо розвитку пам’яті за результатами діагностики.
З учнями підліткового віку проводилась корекційно-розвивальна робота з метою профілактики негативних явищ із соцмереж та профілактики суїцидальної поведінки. Так з учнями 5-11 класів було проведено години психолога присвячені усвідомленню позитивних життєвих цілей, цінності життя профілактиці різних форм залежності. А з батьками учнів – просвітницька робота з використанням інтернет-ресурсів з метою акцентування уваги батьків щодо небезпек із соціальних мереж та необхідності проведення більше часу з дітьми, зацікавлення в їх справах, мотивація до позитивних вчинків та рішень.
Невід’ємною частиною роботи психологічної служби гімназії була профорієнтаційна робота. Вона проводилася з дітьми старшого шкільного віку за методиками ДДО Клімова та Карта інтересів Голанда. В результаті старші підлітки та їх батьки отримали допомогу у самовизначенні в формі бесід, індивідуальних консультацій. Також з учнями впускних класів велась робота по формуванню в них психологічної готовності до іспитів та ЗНО. З батьками учнів було проведено просвітницьку роботу з цих питань з використанням інтернет-ресурсів.
Особлива увага психолога була зосереджена на роботі з обдарованими учнями. Було створено систему пошуку дітей з різними видами обдарованості за допомогою психодіагностичних методик та спостережень. Також було проведено психокорекційні заняття з учнями молодших класів «Шлях до успіху» заняття з розвитку творчих здібностей. Для учнів старшої ланки під час дистанційного навчання на інтернет ресурсах було розміщено посилання на різні завдання для розвитку творчих здібностей. Вчителям та батькам учнів надавалася інформація у формі консультацій та інформації на веб-ресурсах з питань психологічного стану та поведінки дітей та подолання труднощів у вихованні обдарованих учнів.
Психологічною службою систематично проводилась робота з учнями з особливими освітніми потребами. Це була як діагностична робота, так і просвітницька та корекційно-розвивальна, спрямована на виявлення і усвідомлення власних позитивних рис, формування віри у себе.
З педагогічним колективом гімназії систематично проводилася просвітницька робота в формі педагогічних нарад, круглих столів та з використанням інтернет-ресурсів. Просвітницька робота в цьому році була зосереджена на проблемах, що з’явились під час карантинних обмежень та дистанційного навчання та проблем, виявлених в ході діагностичних досліджень з учнями.
Психолог О. Г. Єлькіна