Булінг долаємо разом!
Соціологічні дослідження, яким приділяється підвищена увага в останні роки, показують, що з питанням булінгу повсюдно стикаються учні шкіл переважно в підлітковому віці (11-17 років). Раніше виховний процес в школах був спрямований, в першу чергу, на дотримання встановлених правил, які не враховували морально-психологічний стан дитини. На даний час створення сприятливої атмосфери для навчання та розвитку є одним з ключових напрямків в освітніх установах України, тому над вирішенням цього завдання працюють фахівці як на місцях, так і на державному рівні.
Найчастіше цькуванню піддаються підлітки, які за будь-якою ознакою (зовнішні дані, фінансове становище, приналежність до культурноїетнічноїрелігійної групи, поведінка, стиль одягу і т.д.) виділяються із загальної маси. Виходячи з цього, увагу варто звернути не лише на усунення проблеми, що вже виникла, але і на її запобігання. Це передбачає створення в стінах освітнього закладу атмосфери, при якій дитині не прийде в голову дражнити і ображати однокласника, навіть якщо він по-іншому проявляє себе.
Ефективна профілактика булінгу в школі неможлива без підтримки батьків. Тому 18 лютого у Білилівському ліцеї проведено батьківські збори «Булінг долаємо разом!», на які були запрошені батьки 6 і 8 класів, а також фахівці із соціальної роботи. Метою заходу було допомогти батькам знайти шляхи подолання булінгу в житті їхніх дітей; визначення причин цькування та шляхи їх подолання; показати очікування дітей від батьків у вирішенні проблеми цькування та побудувати план дій для зміцнення взаємовідносин. За допомогою інтерактивних форм роботи педагог-організатор Пономарьова В. О. та практичний психолог Єлькіна О. Г. ознайомили присутніх із ознаками знущань над дитиною, разом з батьками опрацювали практичні кейси з випадків цькування, в ході рольової гри розробили шляхи подолання наслідків булінгу. Доповнили змістовну взаємодію тематичні відеоролики.
Тільки комплексний підхід до вирішення проблеми допоможе зрозуміти, що таке булінг і як з ним боротися. Важливо розуміти, що такі питання неприпустимо замовчувати, тому що це прямий шлях до поширення явищ цькування в шкільному середовищі.
Заступник директора з виховної роботи Тетяна Кваша